طلای سیاه چیست؟

طلای سیاه

حلقه های طلای سیاه چگونه ساخته میشوند؟

رنگ سیاه رنگی شیک و طبق مد روز همیشگی است. به همین دلیل است که ما به طور مداوم به سمت لباس و کفش مشکی گرایش داریم. در میان جواهرات، طلای سیاه یک انتخاب دراماتیک برای افرادی است که خواهان حلقه ای هستند که دور از کنوانسیون است. طلای سیاه کم‌ یاب تر از رنگ‌های مختلف طلا است.

طلای سیاه چیست؟  | راز پشت طلای سیاه

بر خلاف طلای سفید و رزگلد، طلای سیاه ناشی از مخلوط کردن فلزات نیست. طلای زرد رنگ به عنوان اساس و پایه ی طلا سیاه عمل می‌کند اما طبق گفته ی شورای جهانی طلا، رنگ طلای سیاه از اکسید کبالت بدست می‌آید. اکسید کبالت در سطح طلا حرارت داده می‌شود. جواهرفروشان نیز ممکن است برای تیره کردن طلا از روش electroplating و یا لیزر استفاده کنند. electroplating شامل افزودن یک لایه فلز تیره مانند رادیوم به طلای زرد است.

هر روش برای ایجاد طلا سیاه مزایا و معایب خود را دارد. معمولا روش های لیزری گران‌تر هستند. اغلب خریداران پوشش اکسید کبالت را انتخاب می‌کنند که در این روش از یک تصفیه حرارتی برای پوشش دادن طلا استفاده می‌شود. برای خریداران طلا، طلای سیاهی که با روش روکش کردن ایجاد شده ارزان‌ترین گزینه است. خریدارانی که توان مالی بیشتری داشته باشند ممکن است روش لیزر را انتخاب کنند، که ممکن است بهترین نتیجه را ارائه کند.

اندازه‌گیری ارزش طلای سیاه

مانند همه ی انواع طلاها، طلا سیاه نیزدارای خلوص و عیار است. طلا سیاه به طور سنتی با عنوان طلای ۱۰ عیار، ۱۴ عیار و یا ۱۸ عیار ثبت شده است. برای خرید جواهر مرغوب( به خصوص یک حلقه نامزدی) طلای۱۴ یا ۱۸ عیار را انتخاب کنید. طلا با عیار زیر ۱۴ بدین معنی است که این فلز کم‌تر از ۵۰ درصد طلای خالص دارد.

 

طراحی حلقه ازدواج سیاه به سفارش خودتان:

بهتر است سنگ ها یا نگین هایی که درون طلای سیاه به کار برده می‌شوند به اندازه کافی برجسته و روشن باشند. معمولا زمرد، یاقوت کبود، الماس‌های صورتی  و حتی topaz یا citrine درطلای سیاه به کار گرفته میشوند.

اگر چه طلای زرد، سرخ و سفید طرفداران بیشتری دارند، اما طلا سیاه یک گزینه منحصر به فرد برای خریدارانی ارائه می‌دهد که می‌خواهند متفاوت باشند. ممکن است فرآیندهای مختلفی برای ایجاد این فلز مورد استفاده قرار گیرد و از طرف دیگر هر فرآیند بر  قیمت حلقه تاثیر می‌گذارد. مهم نیست که طلای سیاه از چه روشی به دست می آید، فقط سعی کنید که انگشتر خود را با الماس‌های بی‌رنگ، سنگ‌های قیمتی درخشان و یا یک لاین یکپارچه از الماس انتخاب کنید که ساده به نظر بیاید .

از سایت زدست